Overheidsgebouwen krijgen LED verlichting

Overheidsgebouwen krijgen LED verlichting

Posted on 4/18/2016, 11:56 PM AST | Updated on 4/18/2016, 11:57 PM AST

ORANJESTAD – Alle overheidsgebouwen krijgen binnenkort LED-verlichting. Ministers Sevinger en Eman hebben hiertoe afgelopen weekend met Philips Centraal  Amerika een contract getekend. Namens Philips heeft projects sales manager Hector Mendoza het contract getekend, dat inhoudt dat de conventionele verlichting van 35 overheidsgebouwen vervangen zal worden door LED. Ook zal er spectaculaire verlichting worden aangebracht op Plaza Padu en Plaza Paardenbaai (voorheen Welcome Plaza). Er wordt van geavanceerde techniek gebruik gemaakt om de verlichting te reguleren. 

Deze vervanging zal veel geld besparen aan kosten voor electriciteit. Binnen vijf jaar zal de investering zijn terugverdiend. Mendoza zei nog dat het een eer is voor Philips Centraal  Amerika om met Aruba samen te werken aan dit project.