ORANJESTAD – De Inspectie voor de Volksgezondheid heeft het Horacio Oduber hospitaal om opheldering gevraagd inzake de moeder en haar baby die in het hospitaal tijdens de bevalling zijn gestorven. Jerry Staring, lid van het managementteam van de Directie Volksgezondheid heeft NoticiaCla.com bevestigd dat dit voorval wordt beschouwd als een ‘incident’ en dat het inmiddels een pubieke aangelegenheid is geworden. Reden waarom het hospitaal schriftelijk is gevraagd om aan te geven wat er precies is gebeurd.
NOG GEEN MELDING BIJ INSPECTIE
Staring verklaarde dat er nog geen melding bij de Inspectie is gedaan van deze betreurenswaardige zaak. ‘Maar in geval van een incident neemt de Inspectie zelf contact op met het hospitaal,’ aldus Staring. Inmiddels heeft het hospitaal een persbericht uitgegeven, waarin staat dat het onderzoek naar de toedracht van deze zaak al is gestart.