Opnieuw vandalisme in centrum stad

Posted on 4/6/2016, 8:59 AM AST | Updated on 4/6/2016, 9:01 AM AST

ORANJESTAD – Dinsdagochtend was er opnieuw sprake van vandalisme in de vorm van storende grafiti in het centrum van de stad. Op de muren van een school, maar ook op een van de recent geplaatste ‘blauwe paarden’ was onder meer het woord ‘pedofiel’ geverfd. Dit was vorig jaar ook al eens het geval, toen er een zaak van pedofilie aan het licht kwam. Vermoedelijk werd destijds met deze actie aandacht gevraagd voor de zaak. De daders zijn onbekend, maar het lijkt erop dat het opnieuw gaat om personen die niet tevreden zijn met de aandacht die deze zaak heeft gekregen. 

STRATEGISCHE PLAATSEN

De grafiti is op strategische plaatsen aangebracht: op de muren van het Maria College en op het blauwe paard dat tegenover het openbaar ministerie is geplaatst. De betekenis is duidelijk: (school)kinderen zijn het slachtoffer van pedofilie en het openbaar ministerie wordt opgeroepen om tegen pedofielen op te treden. Er zijn aanwijzingen dat de beschuldigingen zijn gericht op een specifieke persoon in een zaak die van vorige jaar dateert.