ORANJESTAD - Minister Otmar Oduber gaat de journalist Nelson ‘Speed’ Andrade niet meer voor de rechter dagen. Dit heeft de bewindsman maandagmiddag aan NoticiaCla.com verklaard. Volgens de minister is de journalist van standpunt ‘veranderd’, waardoor er ‘logischerwijs geen reden (meer) is om naar de rechter te stappen. Maar ik ga dit nog met mijn advocaat bespreken.’ Oduber zou de journalist aanklagen wegens hetgeen was gebeurd tijdens een persconferentie, afgelopen week. Andrade had daar gezegd dat de minister eigenaar is van het radiostation Power FM. Dat was voor Oduber voldoende om in woede te ontsteken en ter plekke te stellen dat hij de journalist wegens smaad voor de rechter zou slepen.
ZAAK AANSPANNEN
Vorige week vrijdag nog heeft de minister advocaat Rudy Oomen verzocht onmiddellijk een rechtszaak aanhangig te maken, als de journalist niet bereid zou zijn tot het intrekken van de geuite beschuldiging. NoticiaCla.com heeft begrepen dat Andrade de beschuldiging niet heeft ingetrokken. Oduber verklaars vandaag echter in verschillende media dat Andrade zijn verklaring heeft gewijzigd: hij zou de minister ‘niet beschuldigen eigenaar te zijn van het bewuste radiostation’, maar zou zich hebben gevraagd OF Oduber eigenaar is.‘Hiermee is hij automatisch van standpunt veranderd,’ aldus Oduber, ‘en het is dus logisch dat er geen reden meer is om naar de rechter te stappen.’