Carubbian Festival gestaakt voor evaluatie, niet wegens slecht management

Carubbian Festival gestaakt voor evaluatie, niet wegens slecht management

Posted on 8/5/2014, 12:23 AM AST | Updated on 8/5/2014, 12:24 AM AST
ORANJESTAD – Het Carubbian Festival is gestaakt omdat men de operationale kant van het evenement wil evalueren. Het festival heeft - naast andere zaken - te kampen met een afname in eetstands van 15 naar 4. Voor Minister Otmar Oduber van toerisme moet het festival daarom terug naar het oorspronkelijke idee. Volgens de minister zal het festival na evaluatie op 14 augustus weer starten.   Het festival is gedurende drie jaar lang succesvol geweest. De recente terugval deed de organisatoren besluiten het festival voorlopig te staken. Deelname aan het festival is duur, nu het transport naar de lokatie in San Nicolas een toerist al gauw 80 dollar kost. Dat betekent dat een bezoeker wel waar voor zijn geld moet krijgen. De hoge vervoerskosten zijn een negatief gevolg van de keuze om het festival in San Nicolas te houden. De minister zegt dat het gemakkelijk is om de kosten te drukken door het evenement voortaan in Oranjestad te houden: "Het is een keuze. We moeten ook een activiteit in San Nicolas hebben en houden," aldus Oduber.   De minister verzekerde NoticiaCla dat het staken van het festival niets te maken heeft met slecht beleid, verdwenen geld of achterstallige betalingen. Het klopt dat er rekeningen openstaan, maar die zullen worden betaald. Slecht management of slecht beheer vormen dus niet de reden.  De bewindsman kon NoticiaCla echter niet uitleggen waarom tegelijkertijd ook het Bon Bini Festival dat in het Fort Zoutman wordt gehouden tot nader orde is opgeschort. "Ik heb geen idee," antwoordde de minister aan NoticiaCla.   Foto Carubbian festival, met dank aan aruba.com.