Werknemers Manrique Capriles leggen werk neer

Werknemers Manrique Capriles leggen werk neer

Posted on 3/22/2016, 2:11 PM AST | Updated on 3/22/2016, 2:12 PM AST

ORANJESTAD – Zeker 22 werknemers van Manrique Capriles hebben vanochtend 2 uur actie gevoerd uit protest tegen het verloop van de CAO-onderhandelingen die gaande zijn. Shopsteward Carlos Lopez vertelde aan NoticiaCla.com dat de huidige COA afgelopen december is verlopen en dat de onderhandelingen voor een nieuwe CAO sindsdien niet positief gaan. Naar nu blijkt wil de directie korten op de arbeidsvoorwaarden die de werknemers al jarenlang hebben en die zij van belang achten. Zo wil de directie de bonus en de vakantie-uitkering voor het personeel afschaffen. Reden voor de werknemers om publiekelijk hun ongenoegen te tonen en het werk tijdelijk neer te leggen.