In december parkeermeters in Aruba

In december parkeermeters in Aruba

Posted on 8/5/2014, 12:20 AM AST | Updated on 8/5/2014, 12:23 AM AST
ORANJESTAD – Met ingang van 1 december zullen in het centrum van Oranjestad en in het gebied rond de hotels parkeermeters worden geplaatst. De minister belast met transport, Otmar Oduber heeft dit maandag bevestigd. Hiermee wordt een besluit van de ministerraad uit 2005, waar lang over is gesproken, in uitvoering gebracht. Echter in plaats van dit project te gunnen aan een private onderneming, is besloten dat de parkeermeters een goede extra inkomstenbron zullen zijn voor het nationale vervoersbedrijf Arubus.  Op dit moment worden de noodzakelijke wetgeving en operationale aspecten voorbereid. Tijdens een vergadering maandagochtend met de staf van Arubus werd groen licht gegeven voor de introductie van parkeermeters per 1 december dit jaar. Deze week zal uit vijf alternatieven worden gekozen welk soort meter zal worden geplaatst. Het bedrijf dat de parkeermeters ten behoeve van Arubus zal plaatsen, is volgens de minister al bekend.