ORANJESTAD – Nadat al eerder de visumplicht voor Colombianen werd afgeschaft, om precies te zijn 3 december 2015, hebben vanaf 14 maart ook Peruanen geen visum meer nodig om Aruba binnen te komen. De afschaffing van de visumplicht biedt niet alleen betere kansen voor de ontwikkeling van het toerisme vanuit Peru, voor de meer dan duizend Peruanen die inmiddels in Aruba wonen wordt ook de gezinshereniging en het ontvangen van familiebezoek vergemakkelijkt. Net als bij de afschaffing van de visumplicht voor Colombianen is ook deze maatregel goed voorbereid door de betrokken departementen, om de mogelijke toename van personen uit die regio in goede banen te kunnen leiden. Van het Bureau Bevolkingsregistratie (Censo) heeft NoticiaCla.com vernomen dat op dit moment 1403 personen als woonachtig in Aruba zijn geregistreerd die in Peru zijn geboren.