Nieuwe exploitant Aura casino neemt niet alle ex-werknemers over

Nieuwe exploitant Aura casino neemt niet alle ex-werknemers over

Posted on 3/10/2016, 2:09 PM AST | Updated on 3/10/2016, 2:10 PM AST

ORANJESTAD – De nieuwe exploitant van het voormalige Aura Casino zal proberen 30 tot 35 van de voormalige 45 werknemers van het casino over te nemen en zal een conform de Arubaanse wetgeving een afvloeiingsregeling treffen met de overige ex-werknemers. Minister van Arbeid, Paul Croes, heeft dit woensdagavond verklaard. Dat niet alle mederwerkers worden overgenomen heeft mede te maken met het feit dat het casino kleiner zal worden. Deze informatie werd bekendgemaakt naar aanleiding van een vergadering die woensdag plaatsvond en waaraan de ex-medewerkers van het casino deelnamen, samen met ministers Croes (arbeid) en Dowers (justitie). NoticiaCla.com heeft van de vakbond FTA begrepen dat de nieuwe exploitant van Hindustaanse afkomst is, maar heeft hiervan geen bevestiging kunnen krijgen. 

 

WERKNEMERS ‘TEVREDEN’

 

Volgens een communique van de overheid zijn de voormalige werknemers van het casino na afloop van de vergadering ‘tevreden’ vertrokken, ‘in de wetenschap dat de beide ministers het beste met hun voor hebben.’

 

TEGENSTRIJDIGE BERICHTGEVING

 

Terwijl verschillende van de ex-werknemers herhaaldelijk aan NoticiaCla.com hebben verklaard dat zij omtrent de toekomst in het duister tastten, verzekert de overheid vandaag dat men ‘vanaf het moment van de sluiting in nauw contact heeft gestaan met niet alleen de werknemers, maar ook met de exploitant en de nieuwe gegadigden voor de exploitatie van het casino.’ Er is dus op zijn minst sprake van tegenstrijdige berichtgeving. Juist het gebrek aan informatie was voor de ex-werknemers reden om de afgelopen tijd verschillende keren bij het Bestuurskantoor en het hotel actie te voeren.