ORANJESTAD – De werknemers die door het sluiten van het Aura Casino in december hun baan verloren, hebben opnieuw hun ongenoegen over de onzekere situatie kenbaar gemaakt. Ze verzamelden zich vrijdag voor het hotel, waar naar verluidt de nieuwe exploitant van het casino in onderhandeling was met de eigenaar van het hotel, Barcello. De werknemers zouden op 1 maart te horen krijgen of er een nieuwe exploitant zou zijn voor het casino en wat dat voor hen zou betekenen. Die datum is echter zonder dat er enige duidelijkheid was verstreken.
WACHTEN OP ANTWOORD
Zaterdagochtend presenteerden de werknemers zich opnieuw bij het hotel om de resultaten van de onderhandelingen af te wachten. Vrijdagmiddag deed informatie de ronde dat op zaterdag bekend zou worden wat de kansen en mogelijkheden voor de medewerkers zouden zijn onder het nieuwe regime.
De situatie
Zoals bekend zit een groep werknemers van het voormalige Aura Casino, sinds de sluiting van het bedrijf in december vorig jaar, al drie maanden zonder werk, terwijl een andere groep tijdelijk te werk was gesteld. Inmiddels is ook die laatste groep zijn baan kwijt. De huidige geïnteresseerde kandidaat voor de exploitatie van het casino had tot 1 maart de tijd om rond te komen met een overeenkomst. Daarna hebben ook andere kandidaten te mogelijkheid zich te melden. Foto bron Hilario Doncker.