Historisch gebouw volledig verwoest door brand
Posted on 7/24/2014, 5:02 PM AST | Updated on 7/24/2014, 5:03 PM AST
ORANJESTAD - Het historische gebouw aan de Wilhelminastraat waar jarenlang het Papiamento Restaurant was gevestigd, is woensdagmiddag volledig in de as gelegd, nadat een drugsverslaafde in het gebouw een matras in de brand had gestoken. De brandmelding kwam om 12.51 uur binnen, waarna de brandweer binnen een kwartier ter plaatse was. Ook de DTI (Dienst Technische Inspectie) en de DOW (Dienst Openbare Wegen) kwamen meteen ter plaatse. Omdat het vuur zich snel verspreidde, kon er niet veel meer worden gedaan om het gebouw te redden. De brand bracht veel belangstellenden op de been, ook vanwege de zwarte rookwolken die vrijkwamen. Aanvankelijk was er een melding binnengekomen dat er brand in de Klipstraat was uitgebroken.