ORANJESTAD - Het nieuwe schip genaamd "Mi Dushi" is al twee dagen spoorloos op zee en is mogelijk slachtoffer van sabotage. De eigenaren hebben samen met overheidsinstanties en andere hulporganisaties alles in het werk gesteld het schip te lokaliseren, echter zonder resultaat. Inmiddels kan het schip al de kusten van Venezuela en Colombia hebben bereikt, of in de buurt van Panama zijn aangekomen.In de nacht van zaterdag op zondag is het touw waarmee het schip lag aangemeerd waarschijnlijk door iemand doorgesneden, waardoor het schip met de stroom is afgedreven. Zondagmiddag bevond het schip zich al buiten de territoriale wateren van Aruba. "Wij hebben allerlei pogingen gedaan om samen met de overheid en andere hulpinstanties het schip te lokaliseren, maar tot nu toe zonder resultaat." De eigenaren hebben op vrijdag 18 juli nog een foto gemaakt van het schip, toen ze het te water hadden gelaten nadat het schip voor een maand voor onderhoud bij Varadero op de kant was. Het schip is 50 foot lang en kan 70 passagiers vervoeren. Een ieder die iets van dit schip weet, wordt verzocht dit te melden bij de politie.