Minister verlengt tijdelijke maatregel “automatische” toeristisch verlenging

Minister verlengt tijdelijke maatregel “automatische” toeristisch verlenging

Posted on 1/30/2015, 12:28 AM AST | Updated on 1/30/2015, 12:29 AM AST

ORANJESTAD – Wederom heeft de minister belast met vreemdelingenzaken, Benny Sevinger zijn beleid aangepast voor wat betreft toeristisch verblijf. Heden heeft de DIMAS informatie verstrekt omtrent het beleid vand de Minister omtrent toeristisch verblijf. Dit houdt in dat iedere toerist die in de periode van augustus 2014 tot en met 15 april 2015 naar Aruba is gereisd tot een maximum van 90 dagen per binnenkomst kan verblijven, zonder dat hiervoor expliciet een toerisch verblijf verlenging hoeft aan ter vragen bij de DIMAS, met dien verstande dat het totale periode per kalendarjaar de 180 dagen niet mag overschrijden. Dit houdt dus in dat de toerist niet langs de DIMAS hoeft te gaan om een aanvraag in te dienen ter verkrijging van een verlenging van hun toeristisch verblijf.

Vorig jaar, in verband met de problemen rondom de huisvesting van de DIMAS waarbij het pand voor enige tijd afgesloten moest blijven, heeft de Minister besloten om een tijdelijke maatregel van kracht te laten gaan om de toeristen niet te benadelen. Toen het pand begin van dit jaar geopend was, is het tijdelijk beleid toen teruggedraaid. Echter kan in deze worden geconstateerd dat de Minister de tijdelijke maatregel nogeens voortzet, alhoewel de redenen hiervoor niet bekend zijn gemaakt.