Geen respect voor Arubaanse vlag

Posted on 1/10/2015, 5:48 PM AST | Updated on 1/10/2015, 5:49 PM AST

ORANJESTAD - Op de rotonde bij de luchthaven wapperen al enige tijd alleen maar Arubaanse vlaggen, terwijl er normaliter vlaggen van verschillende landen worden gehezen. Bij speciale gelegenheden, zoals 18 maart, Beticodag en het bezoek van premier Rutte werden eerder alle vlaggen tijdelijk vervangen door de Arubaanse. NoticiaCla.com kon niet achterhalen of het IPKO nu de aanleiding vormde, hoewel de Arubaanse vlaggen al van voor de jaarwisseling hangen. De luchthaven gaf aan dat niet zij niet verantwoordelijk te zijn voor de vlaggen op de rotonde, maar de overheid. Bij de overheid werd NoticiaCla.com van het kastje naar de muur gestuurd. Ook de minister van Cultuur gaf niet thuis.

Op de fotoos is te zien dat een van de vlaggen aan vlarden is gewaaid. Dit aanblik getuigt niet van respect voor de vlag en is zichtbaar voor iedereen die het eiland bezoekt of verlaat. UPDATE: Inmiddels zijn de vlaggen verwijderd en wapperen er nog maar 4 arubaanse vlaggen.