Voornamelijk verkeersslachtoffers bij Eerste Hulp

Voornamelijk verkeersslachtoffers bij Eerste Hulp

Posted on 1/4/2015, 1:30 PM AST | Updated on 1/4/2015, 1:31 PM AST

ORANJESTAD - De Eerste Hulp was rond de jaarwisseling behoorlijk druk en heeft 173 patienten behandeld, waarvan er 35 in het ziekenhuis zijn opgenomen. 26 personen in de leeftijd van 5-71 jaar meldden zich wegens ongelukken en incidenten. Daarvan waren er 5 zo erg aan toe dat ze gehospitaliseerd moesten worden. Van deze personen waren er 13 door alcohol in de problemen gekomen, waren er 17 betrokken bij een verkeersongeval en waren 2 verwond door vuurwerk. Van de 2 vuurwerkslachtoffers moest 1 persoon worden opnomen vanwege de ernst van de verwondingen. Bij de Huisartsenpost was het redelijk rustig. Op 31 december klopten daar slechts 22 patienten aan en op 1 januari 52.

Het ziekenhuis deelt mee dat de bezoekuren zoals gebruikelijk zijn van 11.30-13.00 uur en van 18.00-20.00 uur. De intensive en medium care afdelingen hebben besoekuren van 12.00-13.00 uur en van 19.00-20.00 uur.