Minister bemiddelt tussen SMAC en MUSICA

Minister bemiddelt tussen SMAC en MUSICA

Posted on 1/4/2015, 1:28 PM AST | Updated on 1/4/2015, 1:30 PM AST

ORANJESTAD Minister van Cultuur, Otmar Oduber, gaat aan de vooravond van het carnaval een bemiddelingspoging doen in een poging om een verdere escalatie tussen de SMAC (Stichting pa Maneho di Aruba su Carnaval) en MUSICA te voorkomen. Oduber heeft aan NoticiaCla.com bevestigd dat hij beide partijen heeft uitgenodigd voor een spoedvergadering, die voor op maandagochtend om 10 uur is geagendeerd. De minister grijpt in, omdat hij naar eigen zeggen wil dat iedereen een goed carnaval heeft en op een lijn zit. Meer wilde de bewindsman niet kwijt over deze kwestie.

Het probleem ontstond toen partijen elkaar begonnen aan te spreken over mogelijke betaling voor het organiseren van het Calypso en Roadmarch festival. Er zou sprake zijn van mogelijke achterstallige betalingen of openstaande rekeningen, die door de huidige problemen niet zijn voldaan. De minister heeft daarop besloten om te bemiddelen, om te voorkomen dat de problemen verder uit de hand lopen.

Foto: archieffoto van het feest op 11-11-2014 waarmee de SMAC het carnavalsseizoen inluidde.