Eerste groep politieambtenaren gereed voor handhaving hondenverordening

Posted on 12/19/2014, 3:40 PM AST | Updated on 12/19/2014, 3:43 PM AST

ORANJESTAD –De eerste groep politieambtenaren staat klaar om de nieuwe hondenverordening, die per 1 januari in werking treedt, te handhaven. De groep heeft deze hele week een training gevolgd, die vandaag wordt afgesloten met een diploma-uitreiking. De training die maandag begin bestond uit verschillende theoretische en praktische onderdelen, varierend van wetskennis tot het omgaan met honden. Donderdag werd een en ander in de praktijk gebracht en deze oefening is uitgebreid gedocumenteerd en gefilmd. Uiteindelijk zullen alle politieambtenaren in staat moeten zijn de nieuwe wet te handhaven, maar dit speciale team zal in het nieuwe jaar de straat op gaan en de spits afbijten.

De opnamen die donderdag zijn gemaakt zijn tevens bedoeld voor educatieve video's voor de bewustwording van de bevolking van de consequenties van de nieuwe wet. Minister Arthur Dowers was bij de opnamen aanwezig, om zijn waardering te tonen voor de politieambtenaren en de leden van de Plataforma Ley di Cacho, die de laatste maanden hard hebben gewerkt om implementatie van de hondenverordening mogelijk te maken. Tot die werkzaamheden behoren een bewustwordingscampagne van enkele maanden en de training van het politiepersoneel. In het nieuwe jaar zullen nog twee groepen politieambtenaren worden opgeleid.