Een gewonde door gasexplosie te Calabas

Posted on 12/9/2014, 11:43 AM AST | Updated on 12/9/2014, 11:44 AM AST

ORANJESTAD - Dinsdagochtend rond 4.45 uur werden de bewoners van Calabas en omgeving opgeschrikt door het geluid van een zware explosie. Al snel werd bekend dat er sprake was een gasexplosie in een woonhuis en dat daarbij iemand zwaar gewond is geraakt. Politie, ambulance en brandweer zijn direct ingeschakeld. Ter plaatse werd een man met tweedegraads brandwonden aangetroffen en bleek dat niet de gasbom, maar een lekkende gasinstallatie is ontploft. De gasbom was nog intact, maar is onmiddellijk weggenomen.

Het slachtoffer is met spoed afgevoerd naar het ziekenhuis. De schade aan de achterkant van het huis is groot. Brokstukken van dakpannen zijn in de voortuin en in de tuin van de buren terechtgekomen.

Slachtofferhulp is ingeschakeld voor de familie van het slachtoffer.