PANAMA CITY – Een delegatie van 11 Statenleden woont deze week in Panama vergaderingen van Parlatino bij. De delegatie is groter dan gebruikelijk, omdat er meer vergaderingen zullen plaatsvinden dan normaal en omdat aan het einde van de conferentie tevens het 50-jarige bestaan van het Latijns-Amerikaanse parlement wordt gevierd. Op de agenda van de verschillende bijeenkomsten staan onder meer de onderwerpen onderwijs, de publieke sector, vrouwen in het parlement en de vaststelling van de agenda voor 2015. Naast Aruba zullen nog 22 landen aan de bijeenkomst deelnemen, waaronder Curaçao en Sint Maarten. Deelnemers namens het Arubaanse parlement zijn de leden Lopez-Tromp, Dammers, Sneek, Jansen-Varlack, Kelly, Tromp, Wyatt-Ras, De Sousa-Croes, Bikker, Croes en Thijsen. De vergaderingen worden van 3-6 december gehouden.