Suppletoire begroting 2014 nog steeds bij Gouverneur

Suppletoire begroting 2014 nog steeds bij Gouverneur

Posted on 11/13/2014, 9:23 AM AST | Updated on 11/13/2014, 9:25 AM AST

ORANJESTAD Hoewel premier Mike Eman maandag heeft laten weten dat de suppletoire begroting 2014 al bij de Staten was gearriveerd, had het wetsontwerp woensdagmiddag het college nog niet bereikt. Statenvoorzitter drs. Marisol Lopez-Tromp heeft di woensdag aan NoticiaCla.com bevestigd. Woensdagavond gaf de regering daarop een communique uit, stellende dat minister Bermudez van Financien vorige week donderdag, 7 november, het ontwerp aan de Gouverneur heeft aangeboden. Van die aanbieding is een foto meegestuurd. Daar ligt het nu te wachten op doorgeleiding naar de Staten. De redenen voor aanhouding zijn niet bekend; evenmin is duidelijk waarom premier Eman zo stellig was dat het ontwerp al bij de Staten zou zijn.

Volgens het communique van de regering is de suppletoire begroting in overeenstemming met het advies van de Raad van Advies. Een suppletoire begroting 2014 is nodig omdat de Gouverneur instructie van Nederland had gekregen om de begroting 2014 niet te tekenen, alvorens er inderzoek was gedaan naar de cijfers. 'Dit onderzoek is uitgevoerd door het secretariaat van het College Financieel Toezicht (Cft), welk college belast is met het financieel toezicht in Curacao en St. Maarten. De minister heeft de aanbevelingen van de Nederlandse experts gecombineerd met de recente financiele ontwikkelingen in Aruba, om de originele begroting te actualiseren.' Aldus het communique.