ORANJESTAD - Minister van Onderwijs Michelle Hooyboer heeft opdracht gegeven met ingang van maandag de Beatrix School te sluiten. De school blijft dicht totdat de infrastructurele problemen in en rond de school zijn opgelost. De minister is vrijdag op de hoogte gesteld van enkele vervelende ontwikkelingen in de school, die dringende aandacht nodig hebben. In het weekeinde zijn hiervoor al verschillende departementen geactiveerd. Besloten is de school dicht te houden totdat er een beter zicht is op wat er gaande is en de veiligheid van zowel docenten en leerlingen gegarandeerd kan worden.
'De veiligheid en de gezondheid van leerlingen en docenten vormen zijn prioriteit en bij alle beslissingen zullen die aspecten een rol spelen,' aldus minister Hooyboer. Ondertussen zijn de Directie Onderwijs en de Directie Openbare Werken druk doende de meest urgente zaken als eerste te verhelpen, zodat de leerlingen weer spoedig naar school kunnen. Men probeert de problemen zo snel mogelijk te verhelpen, om de school niet te lang dicht te houden. De docenten hebben echter een waslijst met aandachtspunten en problemen opgesteld. Aanpak daarvan is noodzakelijk om te zorgen dat de leerlingen in een veilige omgeving les kunnen krijgen.