ORANJESTAD –Het gebouw van de Directie Arbeidszaken en de DIMAS (vreemdelingendienst) zal naar verwachting 12 november, na een grondige schoonmaakbeurt door het bedrijf Total Pure, weer worden 'opgeleverd'. De minister belast met Arbeidszaken, Paul Croes, heeft dit dinsdagochtend aan NoticiaCla.com bevestigd. Volgens de minister is het gebouw na deze schoonmaak en na de aanpassingen aan het afvoerstelsel (waar hij overigens niet uitsluit dat er sabotage aan is gepleegd) geschikt om weer in gebruik te nemen. 'We verwachten dat de dienstverlening aan het publiek door beide organisaties weer snel normaliseert,' aldus de minister.
Zoals bekend is het gebouw al enige weken gesloten om na te gaan wat de oorzaak is van de enorme stankoverlast die er op bepaalde afdelingen heerstte. Het personeel van zowel de Directie Arbeid en de Dimas zijn tijdelijk naar andere gebouwen overgeplaatst, om de dienstverlening aan het publiek zo min mogelijk te verstoren.
De bewindsman hoopt dat na al deze extra werkzaamheden aan het gebouw dat de problemen voorgoed zijn verholpen.
Op de archieffoto is het actievoerende personeel te zien.