Volgens SAC is er een carnavalsvergunning, niet twee

Volgens SAC is er een carnavalsvergunning, niet twee

Posted on 10/27/2014, 1:28 PM AST | Updated on 10/27/2014, 1:30 PM AST

ORANJESTAD –Volgens de Stichting Arubaanse Carnaval (SAC) is er maar 1 vergunning om het carnaval te organiseren en kunnen er niet meerdere worden uitgegeven. Dit is in tegenstelling tot wat de overheid het afgelopen weekeinde berichtte (lees het bericht hier). De voorzitter van de SAC, Tecla Kelly, vraagt zich in een persbericht af: 'Hoe kan de SAC een vergunning krijgen voor een openingsfeest en niet voor de afsluiting? Leg mij dat eens uit!' Zoals NoticiaCla.com al eerder berichtte, heeft de SAC een vergunning aangevraagd, en die ook al in zijn bezit - getekend en wel.

De SAC legt in het bericht ook uit waarom men het openingsfeest in Santa Cruz houdt: 'Santa Cruz is nu aan de beurt. Het is 8 jaar geleden dat het feest daar werd gehouden.' De SAC betreurt de discussie die gaande is over het afgeven van een vergunning door de politie: 'Wij betreuren het dat de korpschef wordt aangevallen vanwege het feit dat hij een vergunning heeft afgegeven. Wij hebben altijd een goede relatie gehad met de politie en wijzen de kritiek af.' (Lees het bericht hier).