Minister Oduber: politie draait carnaval de nek om

Minister Oduber: politie draait carnaval de nek om

Posted on 10/25/2014, 5:48 PM AST | Updated on 10/25/2014, 5:51 PM AST

ORANJESTAD – Het Korps Politie heeft het carnaval de nek omhedraaid. Minister Otmar Oduber ventileert deze mening zaterdagochtend aan NoticiaCla.com. De minister is 'not amused'. 'Helemaal niet. En met mij de hele regering,' aldus een verontwaardigde minister, die stelt dat er kennelijk geen respect is voor de overheid, 'De overheid heeft het politiekorps duidelijk gezegd dat men met het afgeven van vergunningen moest wachten tot de nodige adviezen binnen waren.'

Wat nu de vervolgstappen zullen zijn, wilde de minister nog niet zeggen. NoticiaCla.com heeft wel begrepen dat de minister nu een punt achter de zaak wil zetten. De Gruponan Uni hebben NoticiaCla.com laten weten dat zij genoeg hebben van deze situatie. De carnavalsgroepen willen niet aan het 61e carnaval meedoen als de organisatie in handen is van de SAC.