ORANJESTAD - De Directie Onderwijs is volgens de minister van Onderwijs, Michelle Hooyboer, verantwoordelijk voor de problemen waar de MAVO-school Colegio San Antonio mee te kampen heeft. De minister stelt dit naar aanleiding van de 'walk out' die docenten en leerlingen van de school donderdag hielden. 'Als deze actie er niet was geweest, was ik nog steeds niet op de hoogte dat de electriciteitsproblemen van de school niet zijn verholpen,' verklaart de minister.
Volgens Hooyboer kwam vorige week het bericht bimnen dat er problemen waren met de stroomvoorziening in de school, waardoor de airco in verschillende trailers (waar de leerlingen els in krijgen) waren uitgevallen. 'De Directie Onderwijs is toen opgedragen het probleem op te lossen. Wij kregen daarna te horen dat alles weer in orde was, terwijl nu blijkt dat dit niet het geval is. We zullen intern de nodige maatregelen nemen, want deze handelwijze is onacceptabel,' aldus de minister. De problemen bij het Colegio San Antonio zijn echter groter. Zo zijn er gebreken aan ramen en omheining en schort het aan de veiligheid in en rond de school. De minister zegt toe dat zij zich zal inspannen om deze zo spoedig mogelijk te.