SETAR wordt eigenaar Post Aruba

SETAR wordt eigenaar Post Aruba

Posted on 10/14/2014, 10:34 PM AST | Updated on 10/14/2014, 10:35 PM AST

ORANJESTAD - Het telecommunicatiebedrijf SETAR NV wordt de nieuwe eigenaar van Post Aruba. Minister van Financien en Overheidsorganisatie Angel Bermudez heeft dit dinsdagmiddag aan NoticiaCla.com bevestigd, toen hem werd gevraagd wat er waar was van de geruchten dat hieromtrent de rond doen. Bermudez gaf aan dat - hoewel hij weliswaar niet is belast met de betreffende portefeuille - hij wel met deze 'herstructurering' heeft ingestemd. De bewindsman zei voorts dat de eigendom per 1 januari 2015 zal overgaan en dat met de verkoop van het bedrijf vooral een betere en meer moderne bedrijfsvoering wordt beoogd.

Meer informatie kom de bewindsman nog niet kwijt aan NoticiaCla.com. Zo kon hij niet vertellen wat de overname gaat betekenen voor het personeel, of er ontslagen zullen vallen en hoe de nieuwe bedrijfsvoering er uit zal gaan zien wanneer SETAR de zaak overneemt. NoticiaCla.com heeft geprobeerd meer informatie te krijgen van de verantwoordelijke minister, maar deze was niet bereikbaar. Enkele week geleden werd bekend dat er de nodige arbeidsproblemen spelen bij het postbedrijf, waaronder klachten over het verouderde uniform. NoticiaCla.com blijft deze ontwikkelingen op de voet volgen.