PHILLIPSBURG –De orkaan Gonzalo heeft maandag zeker 3 uur lang huisgehouden op het eiland Sint Maarten en heeft flinke schade veroorzaakt. Er is vooral sprake van veel waterschade en gebroken lantarenpalen. Een inwoner van Sint Maarten vertelde maandagavond aan NoticiaCla.com dat het Nederlandse gedeelte nog wel electriciteit heeft, maar dat het Franse deel zonder zit: 'De schade is groot, maar de mensen van Sint Maarten zijn goed in het herstellen daarvan. We gaan de hele avond doorwerken om ons eiland weer schoon te maken,' kreeg NoticiaCla.com te horen vanuit de bovenwinden.
Maandagmiddag vernam NoticiaCla.com al dat men in Sint Maarten de eerste effecten begon te voelen van de tropische storm. Er stak een harde wind op en het begon te regenen. Laat in de middag raakte Gonzalo het eiland frontaal, met grote schade tot gevolg.