Door investeringen mogelijk weer verlaging energietarieven

Door investeringen mogelijk weer verlaging energietarieven

Posted on 9/30/2014, 8:29 PM AST | Updated on 9/30/2014, 8:31 PM AST

ORANJESTAD - Hoewel de energieprijzen met ingang van woensdag 1 oktober zullen stijgen, bestaat er de kans dat deze bij doorgang van zekere investeringen weer verlaagd kunnen worden. Minister van Energiezaken, Mike de Meza, omringd door de betrokkenen uit de energiebedrijven, heeft dinsdagmiddag uitgelegd dat het nu echter dringend noodzakelijk is de tarieven te verhogen.

De directeur van het Water- en Energiebedrijf WEB bevestigde dat het bedrijf 'een beetje rood' staat. Naar aanleiding van een vraag van NoticiaCla.com erkende de directeur dat een verhoging van de tarieven niet langer kan worden uitgesteld. De verhoging is al 9 maanden aangehouden, maar het wordt nu hoog tijd om de financiele situatie van het bedrijf aan te pakken. De verhoging van de prijs van fuel oil van 2 naar 6 dollar is niet zozeer het probleem, aldus de directeur, maar juist de wijze van de inning van het verbruik. Dit heeft de WEB in de problemen gebracht, waardoor de tariefsverhoging met ingang van woensdag onvermijdelijk is.