Minister Croes: eigenaar Amazonia heeft faillissement aangevraagd

Minister Croes: eigenaar Amazonia heeft faillissement aangevraagd

Posted on 9/17/2014, 2:17 PM AST | Updated on 9/17/2014, 2:17 PM AST

ORANJESTAD – De eigenaar van het Amazonia restaurant heeft faillissement aangevraagd. NoticiaCla.com heeft dit dinsdag van de minister van Arbeid, Paul Croes, vernomen. Volgens de minister is de volgende stap waarschijnlijk dat er een curator zal worden benoemd, om de zaak af te handelen. Hoewel de eigenaar heeft gesteld dat hij de werknemers van het restaurant alles wil geven waar zij recht op hebben, verklaarde de minister dat hij de nodige reserves heeft bij diens optreden tot nu toe.

Croes bevestigde dat hij het optreden van Amazonia-eigenaar Tim Smith in deze zaak afkeurenswaardig vindt. Vorige week maandag stonden de werknemers van Amazonia bij aankomst op de werkplek onverwacht voor een gesloten deur. Ter plekke moesten zij vernemen dat het restaurant was gesloten en dat er geen werk meer voor hen was. De bewindsman heeft daar geen goed woord voor over: “De manier waarop de werknemers zijn ingelicht (of juist niet zijn ingelicht), is niet zoals het hoort,” aldus Croes in een verklaring aan NoticiaCla.com. Zijn mening over de eigenaar zal hij pas bijstellen als deze ook doet wat hij heeft beloofd.