Vakbond ziekenhuis ondertekent CAO

Vakbond ziekenhuis ondertekent CAO

Posted on 9/13/2014, 12:33 PM AST | Updated on 9/13/2014, 12:34 PM AST
ORANJESTAD - De ziekenhuisvakbond ABV en de directie van het Horacio Oduber Hospitaal hebben vrijdag om 12 uur een collectieve arbeidsovereenkomst (CAO) getekend voor de duur van 1 jaar. Vakbondsvoorzitter Gina Maduro vertelde aan NoticiaCla.com dat er in het CAO belangrijke punten zijn overeengekomen. In de eerste plaats dat de werkgever 0.5% pensioenpremie voor zijn rekening neemt. Daarnaast is er overeenstemming bereikt over een collectieve arbeidsongeschiktheidsverzekering (AO-verzekering). Hierdoor is het mogelijk dat een werknemer na 3 jaar arbeidsongeschiktheid 70% van zijn laatstverdiende brutosalaris ontvangt tot hij de pensioengerechtigde leeftijd ber