ORANJESTAD – De Minister van Volksgezondheid, Alex Schwengle heeft onlangs de sleutels van de eerste fase van het project “New Bed Tower” overhandigd. De eerste fase van de “New Bed Tower” en de “Electrical Building” is nu klaar en de volgende stap wordt de afronding van het hoofdgebouw. Minister Schwengle feliciteerde alle medewerkers aan het project, dat niet gemakkelijk is verlopen en waar nog veel uitdagingen zullen zijn.
Het parlement en de ministerraad zijn voortdurend op de hoogte gehouden van de vorderingen van het project, in verband met de nodige transparantie. Het project brengt volgens de minister een grote verbetering aan de medische zorg en aan de werkomstandigheden voor het personeel in de zorg. De meeste kamers in het nieuwe gebouw zijn eenpersoonskamers, waardoor de privacy van de patiënten wordt verbeterd. Daarnaast komen er ook betere faciliteiten voor familieleden van patiënten, zoals spreek- en wachtkamers en mogelijkheden om te overnachten.