Eerste groep studenten vanochtend naar Nederland vertrokken

Eerste groep studenten vanochtend naar Nederland vertrokken

Posted on 7/31/2017, 10:30 AM AST | Updated on 7/31/2017, 11:30 AM AST

ORANJESTAD – De eerste groep studenten (bursalen) die in Nederland gaat studeren is vanochtend vroeg afgereisd. De relatief kleine groep is naar Curaçao vertrokken, om daar het vliegtuig naar Nederland te nemen. Een tweede groep zal om 11 uur vanochtend met InselAir naar Curaçao reizen en de grootste groep vertrekt vanmiddag om 17:35 uur rechtstreeks met de KLM.  In totaal verlaten vandaag meer dan 200 studenten (tijdelijk) het eiland om in het ‘koude kikkerland’ te gaan studeren.

PROBLEMEN

Ook dit jaar verloopt de organisatie niet vlekkeloos en zijn er verschillende problemen. Zo bleek er voor 20 studenten geen passage te zijn. Enkele studenten die in Groningen gaan studeren kregen eerst te horen dat er nog geen kamer voor hun was, maar later bleek dat er toch een oplossing was gevonden. Foto met dank aan AAA.