ORANJESTAD – Om onduidelijke redenen kunnen 20 studenten volgende week niet tegelijk met de rest van de bursalen naar Nederland reizen. De Directie Onderwijs (DO) Sectie Studiefaciliteiten heeft deze fout, waar NoticiaCla donderdag eerder over berichtte, bevestigd. In een persbericht laat de DO weten dat men samen met de studenten naar een oplossing zoekt: zij gaan wel naar Nederland, maar niet met de vlucht van maandag 31 juli om 17.35 uur, gelijk met de 180 andere studenten.
Volgens de DO kwamen zij er op 26 juli achter dat zij van het reisbureau en de KLM 20 tickets te weinig hadden ontvangen. Het gaat hier om studenten die op tijd aan alle voorwaarden hebben voldaan. De DO heeft onmiddellijk na het bekend worden telefonisch contact opgenomen met de gedupeerde studenten. Het reisbureau is gevraagd te zorgen dat de groep samen op een andere datum samen kan afreizen, maar alles is afhankelijk van de beschikbare plaatsen. De DO betreurt de gang van zaken en het ongemak dat dit veroorzaakt voor alle betrokkenen. Foto: vertrek bursalen vorig jaar.