ORANJESTAD – Het personeel van Telearuba is ontevreden en wil zich weer aansluiten bij een vakbond. FTA-voorzitter Hubert Dirksz heeft maandagavond aan NoticiaCla bevestigd dat de directie van het televisiekanaal tegenwerkt en de FTA niet wil erkennen zonder dat er een referendum is gehouden. Uit andere bronnen heeft NoticiaCla begrepen dat er ‘veel onregelmatigheden’ plaatsvinden binnen de organisatie. Reden waarom de werknemers de vakbond terug willen. Het personeel was 40 jaar aangesloten bij de vakbond, maar daar kwam een einde aan toen Setar het bedrijf overnam. De vakbond heeft voor vanochtend vergaderingen gepland met de Landsbemiddelaar en de leiding, om te bespreken hoe de arbeidsproblemen bij het televisiestation opgelost kunnen worden.