ORANJESTAD - De actie van het Integraal Afpakteam Aruba inzake de inning van openstaande geldboetes en belastingvorderingen heeft mooie resultaten opgeleverd. Op 3 juli jl. is een persbericht uitgegaan waarin men werd opgeroepen om achterstallige boetes en vorderingen te betalen. In de week van 3 juli jl. is bij het Openbaar Ministerie een bedrag t.h.v. Afl. 57.695,- geïnd. Bij het Departamento di Impuesto is in de week van 3 tot en met 10 juli jl. een bedrag t.h.v. Afl. 259.188,- geïnd, mede dankzij het persbericht.
Het afpakteam roept namens het Openbaar Ministerie en het Departamento di Impuesto degenen op die nog steeds een achterstallige boete of vordering open hebben staan om te betalen. De kassa van het Openbaar Ministerie is van maandag tot en met vrijdag geopend van 08.00 tot 11.30 uur ’s ochtends en van 13.00 tot 15.30 uur ’s middags. De kassa van het Departamento di Impuesto is van maandag tot en met vrijdag geopend van 07.45 tot 11.45 uur ’s ochtends en van 13.15 tot 15.30 uur ’s middags.
Het afpakteam is een samenwerkingsverband van het Openbaar Ministerie (OM), het Korps Politie Aruba (KPA), de Douane, het Fiscale inlichtingen- en opsporingsteam (F.i.o.t.) van het Departamento di Impuesto (DIMP), de Fiscale Inlichtingen- en Opsporingsdienst (FIOD), de Koninklijke Marechaussee (KMar), de Kustwacht Steunpunt Aruba, het Meldpunt Ongebruikelijke Transacties (Meldpunt), en het Recherche Samenwerkings Team (RST) en houdt zich bezig met de bestrijding van financieel economische criminaliteit. Misdaad mag niet lonen. Op 1 maart jl. is het afpakteam van start gegaan. Het afpakteam kan worden benaderd met (witwas)signalen per mail: afpakteam@kparuba.com of via de tiplijn: 11141.