Harbour Arena van haventerrein naar Bushiri

Posted on 7/11/2017, 11:37 AM AST | Updated on 7/11/2017, 11:46 AM AST

ORANJESTAD – De zogenaamde ‘Harbour Arena’, waar de laatste jaren concerten worden gehouden, zal van het haventerrein naar het naastgelegen nieuwe project op het terrein van het voormalige Bushiri Hotel verhuizen. Dat heeft de directeur van de Aruba Ports Authority (APA), Jossy Figaroa aan NoticiaCla bevestigd. Zolang het nieuwe project en daarmee de verhuizing nog niet rond zijn, blijft de huidige Harbor Arena in gebruik. “Als we met de ontwikkeling van het project gaan beginnen, kunnen er geen concerten meer georganiseerd worden in de huidige Harbour Arena,” vertelde Figaroa.

CONCERTEN OP HET HAVENTERREIN

Vanaf de herinrichting van het terrein bij Surfsite, is het houden van openlucht concerten verplaats naar het haventerrein. Dat terrein valt om verschillende redenen bij de organisatoren goed in de smaak. Wel rees de vraag hoe het mogelijk was dat een haventerrein, dat onder meer ten behoeve van de grote cruise schepen de nodige beveiliging kent, opengesteld werd voor het houden van dergelijke grote evenementen. “Dat kan omdat dat gedeelte geen onderdeel is van de ISPS (International Ship and Port Facility Security). We sluiten het haven terrein af en het deel waar het concept wordt gehouden valt helemaal buiten het beveiligde terrein waar de schepen aanmeren,”  lichtte Figaroa toe. Het is terrein van de haven maar behoort dus niet tot het officiële havengebied.