Werkzaamheden grote rotonde Watty Vos-project gestart

Posted on 7/3/2017, 7:35 PM AST | Updated on 7/3/2017, 7:36 PM AST

ORANJESTAD - Maandagochtend is gestart met de eerste van de tien rontondes die het Watty Vos boulevard-project rijk zal zal zijn. Na een 'groundbreaking'-ceremonie werd met de werkzaamheden begonnen, die naar verwachting drie maanden in beslag gaan nemen. De opzet van de rotonde is vergelijkbaar met die te Mahuma. Dat er een ceremonie en veel aandacht was voor deze start, had volgens directeur DOW, Marlon Croes alles te maken met het feit dat het hier om de eerste van een serie van tien rotondes gaat. De start van wederom een groot project, aldus Croes in een gesprek met NoticiaCla vanochtend. Wat de rotonde precies gaat kosten kon de directeur niet zeggen. Wel dat het verkeersplein onderdeel is van het totale Watty Vos-project, waarmee een totaalbedrag van 170 miljoen florin is gemoeid.

AANPAK

De aanpak van de ontwikkeling van de rotonde is deze keer anders. Er wordt om de rontonde heen gewerkt, zodat er niet allerlei omleidingen nodig zijn zoals bij eerdere soortgelijke projecten. "Vanzelfsprekend proberen wij overal waar wij werken de verkeersstroom niet te hinderen," stelde Croes. Dat lijkt deze keer goed gelukt, nu er een providorische rotonde om het bouwproject heen is aangelegd. "Nu al kun je zien dat de rotonde enorm helpt voor automobilisten die uit de richting van het vliegveld komen. De commentaren zijn positief," aldus Croes. In plaats van een T-kruising bij Cumana is er nu doorstroom. Als de rotonde moet worden aangesloten op het reguliere wegennet, zullen er tijdelijk wel omleidingen komen, maar die zullen vooral in de avonduren of slechts enkele dagen worden aangebracht, om het verkeer zo min mogelijk te hinderen. Naar verwachting is deze rotonde tegen oktober klaar.