ORANJESTAD - Ook Desiree de Sousa-Croes komt bij de komende verkiezingen weer op de AVP-lijst. Vorig jaar nog kondigde ze nog aan voorgoed uit de politiek te zullen vertrekken. Maar vandaag heeft ze zelf aan NoticiaCla bevestigd dat ze van gedachten is veranderd. Reden voor haar aankondiging vorig jaar was het feit dat collega’s uit haar eigen fractie haar niets steunden in haar strijd voor gelijke rechten voor de LGBT-groep. Maar omdat er mensen uit de partij vertrekken en er voor het behoud van de partij sterke achterblijvers nodig zijn, is er een beroep op haar gedaan. Daar is zij voor gezwicht, net als Clarisca Velazquez en de huidige ministers Schwengle en Bermudez al eerder hadden gedaan. Over de plannen van de drie laatst genoemden heeft NoticiaCla al eerder bericht.
Was ze vorig jaar nog uitgekeken op de politiek ('been there, done that'), nu denkt ze daar, na veel gesprekken met mensen uit kwetsbare groepen, anders over. Ook het feit dat verschillende personen de groene partij gaan verlaten heeft een rol gespeeld bij haar besluit om toch weer op de lijst te gaan. Dat haar eigen collega’s haar bij haar strijd voor gelijke rechten voor de LGBT-groep lieten vallen, maakt voor haar duidelijk dat er nog veel belangrijk werk is te doen op dit gebied.